November 21, 2010

Salah Niat Bangun Tidur

Sunshine from here


Rugi.
Rugi bila aku bangun pagi, niatnya bukan untuk Dia
Malah, mungkin aku syirik kepadaNya

Betul bukan?
Ramai antara kalian seperti aku
Buka mata di pagi hari, demi kerjaya kamu
Dan bukannya, terbit siang itu, kamu bangun dek Tuhanmu

Kita bangun pagi
Mampu berdiri lagi
Semua itu, dengan kehendak Ilahi
Dia yang bagi

Kadang-kadang, aku terlepas waktu wajib Subuh
Siap terlentang dengan selimut tebal ditubuh
Bangun, gosok kelopak mata, kemudian mula mengeluh
Padahal, solat awal Subuh yang disuruh

Ya Allah,

Yang Maha Berkuasa
Lagi Maha Bijaksana

Yang Maha Mengetahui
Lagi Maha Mengasihi

Ampunkan dosa hamba mu ini
Bukulah pintu hati kecil ini
Biar lapang, luas, dan bebas untuk beriman berdiri
Dan terangilah hati hitamku ini



p.s. // apa tuan puan, adik kakak, pakcik makcik pernah terlintas perkara diatas? tidak pula aku.

No comments:

Post a Comment