July 21, 2012

Merapu #3

Berkali-kali, aku mimpi perihal yang tidak sama
Namun ianya saling berkaitan
Mimpi ku perihal rumah tangga
Mimpi ku perihal akad ikatan

Sungguhnya, mimpi itu seakan-akan benar berlaku
Bak kata hati ku
Inilah yang dikau mahu
Dua hati akad bertemu

Sedar aku dari pelukan mimpi
Ku bergegas bertanyakan diri
Apakah akal ini sudah hilang kendiri
Kenapa pula ini yang dimimpi

Ah

Ini mungkin mainan syaitan
Sengaja buat aku hilang kesedaran
Atau ini mainan perasaan
Yang mencerobohi akal fikiran?

Kejadian itu bukannya sekali
Hati dan minda ku dipermain bertubi-tubi
Bagai aur dengan besi
Ceh. Ini memang tidak bererti

Ah

Semua ini hanyalah dugaan
Biar kental hati dan perasaan

Namun, di sudut hati kecil ini
Aku juga ingin merasai
Nikmat yang Kau beri
Jika sampai hari nanti

Namun begitu..

Naluri dan perasaan ku berbaur sepi
Kerna diri ini dapat merasai
Hajat ini tidak bakal ku penuhi
Kerna umur ku tidak sepanjang kononnya si bakal buah hati

Ntah la
Perasaan ini kuat di dada

Ampunkan aku jika tersalah bicara
Ampunkan aku jika tersalah terkata
Ampunkan aku jika tersalah cerita

Selamat menyambut Ramadan

No comments:

Post a Comment