August 02, 2009

Perihal HARAPAN

sesungguhnya, setiap insan di dunia ini mempunyai harapan.
ada harapannya besar, ada harapanya yang kecil.
besar atau kecil, semua itu harapan yang di mulakan dengan cetusan di hati.

namun, dunia ini ada tatasusilanya.
bukan semua harapan itu bakal menjadi kenyataan.
bukan semua harapan itu bakal capai realiti.
harapan tinggal harapan.
atau ada yang buang, bina harapan baru.

seperti aku.
harapan lapuk ini harus aku buang.
koyak-koyak dan campak dalam ruangan hitam pekat.
biar hilang dari dunia.

namun, aku masih terlekat sisa-sisanya.
melekat kuat.
ini aku harus ambil masa untuk tanggalkan.
aku harap ia berlaku dengan cepat.

harapan.
semua itu bukan realiti.
cuma fantasi bidadari.

harapan.
aku tidak mahu harapan.

harapan.
aku sudah jelik dengan harapan.

kini,
aku perlu realiti.
aku perlu hidup dari mati.

hidup.
itu suatu realiti.
kini aku perlu hidup.

ingat.
aku perlu hidup, bukan harapan.

aku.
perlu.
hidup.

tammat

No comments:

Post a Comment