October 18, 2009

matlamat hidup 2

tukar semula
kalau kamu baca yang pertama
jangan lupa baca yang kedua
ini yang sebenarnya

perihal matlamat ini..
aku dikatakan, mungkin sudah capai apa yang dinanti

tenung aku..
sudah capai?
namun, apa yang ingin aku capai?
sudah sampai?
namun, ke manakah yang ingin aku sampai?

jikalau inilah tujuan hidup aku
sememangnya aku hanya inginkan diriku

aku ingin aku?
haha. sila tertawa.
sesungguhnya, aku pun tidak tahu siapa aku

kelakar.

jika sudah sampai
jika sudah capai
biarkan aku berlari
biarkan aku jatuh dan berdiri

sampai
tercapai

bodoh. padahal masih terkapai-kapai

perihal matlamat hidup
disini aku tutup

tammat.

1 comment:

  1. kenapa blog anak lipas diwujudkan? aku teringin nak tanya kat pencipta blog ini.
    tujuan hidupku, tanya pada Pencipta, kenapa dia hidupkan aku kat dunia sementara penuh pancaroba?
    Q 51:56

    ReplyDelete