July 27, 2009

Emosi Itu Wujud - Saya Juga Ahlinya

maaf saya utarakan buat sekalian pembaca,
hari ini, perihal emosi akan saya sentuh,
bukan apa, kerna saya juga manusia,
yang pernah berdiri, dan juga jatuh.

cerita kasih antara dua gusi,
memang cerita terpasuk keras macam besi.

saya sudah berubah, adakah?
saya mahu berubah, sudahkah?
saya perlu perubahan, bagaimanakah?

tika bumi rata ini dilewati tapakmu
anak mata ini tidak lagi hitam

ia berubah putih,
terpesona dengan indah wajahmu,
wajah yang mampu mengalihkan fantasiku,
terus ke dalam fantasi baru mu.

namun, sepohon epal hijau,
pasti ada satu buruknya.

itu semua sudah takdir,
kata saintis ianya adalah realiti,
bukan semua itu wangi,
wangi itu wujud dek hilangnya busuk.

busuk itu saya.
busuk itu perihal saya.

nyata, semuanya perkara biasa,
cuma perlu aku terima kebenarannya.

saya peram epal busuk itu,
namun putih mata itu tetap ada.
kini, hanya tinggal masa untuk menentukanya,
adakah mata itu mati berputih,
atau hitam dia akhir busuknya.



- anak lipas

No comments:

Post a Comment