June 22, 2009

10 Soalan Khas Untuk Aku, Si Anak Lipas

Sebentar tadi, aku jalan-jalan di belog orang ramai. Cubaan untuk sentiasa 'up-to-date' kata orang putih. Sedang aku baca-baca, lihat-lihat, pandang-pandang, aku sampai di satu belog. Sungguh terkejut aku kerana tuan belog itu tulis tentang aku, Si Anak Lipas. Dia tanya aku sepuluh soalan. Sekarang, aku akan cuba jawab soalan-soalan khas untuk Anak Lipas itu.

Soalan yang ditanya dalam bahasa orang putih, tetapi aku terpaksa jawab dalam bahasa melayu. Sebabnya bahasa inggeris aku tak sedap dibaca. Tunggang langgang, kucar kacir. Macam cakar kucing. Maafkan aku.

Satu
Oh. Email mesti ada, baru boleh buat blogspot ini. Tetapi, aku rahsiakan. Takut nanti ada yang suka-suka hantar email yang menggatal dan takut kena sepam (spam). Saya suka belog kamu, sebab itu saya ikut.

Dua
YM dan email saya tak boleh nak bagi. Ini semua saya lakukan supaya tidak tercampur urusan lama dan baru. Mungkin, ikut Twitter saya? Ada link dia bahagian di atas, di kanan. Terima kasih kerana buat satu entri untuk saya. Malulah :P

Tiga
Berkenaan 'design' belog ini, ambil-ambil saja. Yang percuma. Dan cuba-cuba. Suka ya? Terima kasih.

Empat
Semua belog-belog itu dah lama ikut. Baca-baca sahaja. Senyap-senyap. Ikut lompat-lompat ke sana-sini. Oh ya, mungkin masih baru, rasanya dah tambah. Semuanya bermula dari abdusfauzi.com, dan terus lompat ke belog-belog lain.

Lima
Maaf, tidak kenal mereka, cuma kenal belog-belog saja.

Enam
Eh? Kalau saya kata 'stalk' belog mereka, boleh diterima? Maaf kalau mengganggu.

Tujuh
Oh. Ada kawan nama seperti saya? Kenapa sudah kurang rapat? Ish. Maaf kalau soalan berbau peribadi.

Lapan
Anak Lipas itu ada sejarahnya. Dulu saya suka cabut lari dari kelas. Kata cikgu, seperti lipas kudung, laju hilangnya. Hehe. Itu dahulu. Sekarang, sudah lambat. Haha. Malah, saya tidak takut lipas, cuma kalau dihinggap, rasa gerak kakinya yang menggelikan itu yang saya tidak suka.

Sembilan
Gembira berkenalan dengan kamu. :)

Sepuluh
Akhir sekali, terima kasih kerana letak pautan ke belog saya di soalan terakhir.


Oh. Sebelum terlupa. Tuan belog itu namanya A'ishah Kamaludin, dari Miri, Sarawak. Kamu boleh baca belognya disini (pautan).

Maaf buat pembaca lelaki, beliau sudah berkahwin. Terlepas. Huhu.

5 comments:

  1. Anonymous23/6/09 09:58

    thanks to answer
    Dua
    yes i will msg u tru twitter after this, ur twitter is created the sam day as this blog, i realised
    Enam
    hehe, x menganggu lgsg. dyorg x perasan pun kewujudan kamu at first. teruskanlah stalk, tp apa salahnya introudce urself better like provide ur pictures n email n all. everyone does that n xde problems pun.
    Tujuh
    x peribadi langsung. everyone knows. tanya abdus lah if nk tau the story. pjg jg nak cerite ni, mls

    ReplyDelete
  2. tak mengapa. teruskan lah hidup bersembunyi. :) asal kamu gembira.

    ReplyDelete
  3. Photo please? hehe. :P
    Why kene tanya me? LOL.

    ReplyDelete
  4. 1st time jumpa istilah orang stalk2 ni.
    hye sarah farhana. nice blog :)

    ReplyDelete
  5. Anonymous24/6/09 07:15

    O, kuat ponteng kelas eh. Nakal.

    Saya kuat ponteng kerja sekolah. Ada istilah ke untuk itu? :p

    ReplyDelete