June 23, 2009

10+10 Perkara Tentang Lelaki Dan 1 Tentang Aku

Buat permulaan, aku mahu cerita tentang 10+10 Perkara Tentang Lelaki yang kamu (perempuan) perlu ambil tahu, walaupun tak mahu. Sepuluh perkara ini aku kutip dari belog ini (pautan), hasil senarai tuan punya belog itu. Terima kasih buat LYANNE37 kerana berkongsi senarai penting ini. Dan aku ingin tambah lagi, kerana mungkin ada yang aku punya pengalaman lebih dan pedih.

Katanya :

Perkara yang harus perempuan pelajari

no. 01 : Lelaki tidak boleh dipercayai
no. 02 : Lelaki suka ambil kesempatan
no. 03 : Lelaki semua buaya
no. 04 : Lelaki mahukan yang cantik-cantik sahaja
no. 05 : Lelaki mahu dimanjakan sahaja
no. 06 : Lelaki suka merajuk
no. 07 : Lelaki pemalas
no. 08 : Lelaki semua pandai berkata-kata manis
no. 09 : Lelaki cepat bosan
no. 10 : Lelaki pandai memujuk rayu

Tambah aku :

no. 11 : Lelaki perasan dia yang paling berkuasa
no. 12 : Lelaki suka menipu
no. 13 : Lelaki banyak helah
no. 14 : Lelaki suka perempuan hangat. Kalau suam-suam kuku, pandang pun tidak
no. 15 : Lelaki mudah berkata 'I Love You', berbanding membaca bismillah
no. 16 : Lelaki lebih kuat bergossip
no. 17 : Lelaki suka main mata
no. 18 : Lelaki suka janji-janji, tapi tinggal sampai basi
no. 19 : Lelaki kata dah sampai, walhal baru turun tangga
no. 20 : Lelaki ada berhati-perutkan lelaki. Mereka tidak faham perempuan.

Kata LYANNE37, perihal diatas tidak boleh diaplikasikan kepada semua lelaki, hanya sebahagian sahaja. Kata aku? semuanya betul, kadang-kadang baru tipu.


1 Perkara Tentang Aku

Aku memang orang baru dalam dunia belog ini. Aku ada hidup yang lain. Namun, aku tidak mahu hidup di dunia baru ini di campur adukkan dengan perihal dunia lampau aku. Jadi aku bersembunyi. Bukan kerana sombong, hidung tinggi atau kedekut, namun perihal ini aku terpaksa tegas.

Aku tidak mahu rakan-rakan aku tahu tentang dunia baru aku. Aku mahu bermula semula. Dengan harapan dan tujuan yang baru. Bukannya yang busuk dan kotor seperti dahulu. Jikalau ada yang tersinggung perasaan atau terluka hati, aku susun jari-jari, mohon ampun dan maaf.

2 comments:

  1. dulu kamu busuk dan kotor? hmm.

    ok ok. x kesah pun if you want your identity to be private. sy hormat.

    thx tambah notha 10 things bout guys. but for me, haha.. lelaki x lah seteruk mana. sbb manusia mmg perangai nya sebegitu. mudah kikir bila senang, rapuh bila susah.

    :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete