June 21, 2009

Hari Semalam

Semalam seharian
Aku ke bandar bersama teman
Ke hulu, ke hilir, berpegang tangan
Apakah ini dinamakan suatu hubungan?

Jauh di sudut hati aku berkata
Apa yang aku rasa semuanya mungkin dusta

Bak kata buku cerita kecil yang Mama beri
Bagai musang yang bersembunyikan bulu biri-biri

Dia kata pada aku yang disayangi
Yang bunga kita akan kekal wangi
Sehingga hujung abad, kekal abadi

Aku harap semua ini bukan mainan
Kerana aku sudah tidak sanggup lagi
Jadi yang bodoh dalam suatu penipuan
Yang kononnya kelihatan indah, malah suci

-----[-]-----

Hmm. Aku takut. Resah. Bingung. Apakah semua ini hanyalah kata omong kosong? Tidak berisi? Tiada erti? Ergh. Ya Allah, tolonglah hamba Mu ini, yang sedang bingung dan kurang akalnya.

Aku perlu hidup baru.
Hidup yang bukan celaru

1 comment:

  1. Hmm.. Hope he won't play on you this time. :) Pray to God that he is gonna be the one. Ok?

    ReplyDelete