June 25, 2009

Itu Aku Yang Dulu

Lewat petang tadi, aku lompat-lompat sana sini. Kemudian, aku terhenti di satu belog ini, namanya Justkhai. Warna belognya pink, aku suka.

Sedang aku leka membaca- baca, aku sampai di entri yang bertajuk "Karenah Perempuan Nak Ber’couple". Entri itu buat aku tergamam, bukan apa, tapi kerana aku terbaca tentang diri aku. Justkhai petik sepuluh sebab, dan dulu aku ada diantaranya.
10 Sebab kenapa perempuan sibuk nak ber’couple
01. Takut orang kata dia perempuan tak laku
02. Dia nak ada orang bela dia
03. Dia rasa perlu ada lelaki utk jaga dia
04. Nak apa saja sume dia boleh dapat. Mana taknya, gunung emas pun kononnya boleh dibagi.
05. Saja nak merasa ape tu rasa cinta
06. Rasa selamat bila ada boyfriend
07. Rasa diri dia cantik dan perlu ada orang yg suka dia
08. Perlu test n tgk lelaki mcm mana yg sesuai sebelum ke alam perkahwinan
09. Malu semua ada boyfriend, dia aje tak ada.
10. Nafsu tak dapat dikawal
Dia petik semua itu dari belog ini, http://galfrenzzz.blogspot.com.

Nombor 6. Perihal itu buat aku terkedu. Apakah itu dulunya aku?
Nombor 8. Adakah itu maksud aku? Tujuan aku?

Sesungguhnya, aku ingin mencari sebab yang lain. Seboleh-bolehnya sebab Ilahi. Kerana hanya Dia yang tahu akan sesuatu dengan sebenar-benarnya.

Aku malu.

No comments:

Post a Comment